Tervetuloa ProPlutoon. Welcome to visit ProPluto.

keskiviikko 16. maaliskuuta 2011

Naakkojen facebook

Jaahas, naakat ovat tulleet.

Niitä parveilee kasapäin. Etsivät hormeja ja koloja. Puistometsä on naakkojen facebook, eikä tietoturvasta ole puhettakaan, kun yhteisö kälisee toisilleen kaikki salaisuudet. Toivottavasti kuusikon korppikin on kuulolla.



Parempi pitää piippu suojattuna kuin (naakoilla) ladattuna.

Luotua lunta

Onko nyt talvi vai kevät ?

Kun maahan katsoo, niin talvi. Taivaalle - niin kevät.

Luonto on tehnyt lumesta kaunista.







sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Starting from -20 Celsius, ending up to +80 Celsius

What a fantastic winter day it was today !

In Helsinki it takes only 5 minutes from your home to get on to the track - very urban-arctic style.

Today the temperature was -20Celsius. Pretty cold, but it depends on your clothes and attitude how you feel it.



The equipment - old but speedy.



This is Helsinki. Trails are very close to the city.











Back to the home after two hour´s ski. There is more snow in Helsinki than in Lapland this year. It is due to the sea which has been warmer than usual.



And the most relaxing part of the story: +80 Celsius in the sauna. Just after the skiing practice.

maanantai 31. tammikuuta 2011

Lumivuoristo

Tuli käytyä pohojanmaan vuorilla. Eihän siellä muuta olekaan kuin vuoria, lakeutta ja ... niin jokia myös. Komeita vuoria ovat, hötöhankisia ja pehmeänmuotoisia. Siinä on kauris uponnut tänä talvena mahaansa myöden kiertomatkoillaan. Puhuvat ilveksen ahkeroivan kaurismetsällä. Ehkäpä olemme kokeneet sadan vuoden ennätyksen lumisuudessa.







Ja tässä "Heikki ajaa ilvestä takaa uusilla lumikengillään".