
Tekstejä ja valokuvia pääasiassa luonnosta ja luonnonilmiöistä, maisemista ja matkailusta. Historian pohtiminen ja viisastelu kuuluu myös skooppiin.
torstai 5. marraskuuta 2009
torstai 29. lokakuuta 2009
sunnuntai 18. lokakuuta 2009
Äijäretki laavulle
Vuorella 17.10.

"On ilon aika jokaiselle puskalle,
kun maa käy syksyllä ruskalle"

"Ihmiset tahtovat kaikenlaista,
vieraita tavaroita vieraista maista.
Pian ovat kaapit täynnä kamaa.
Elämä kuitenkin yhtä ja samaa.
Iloon ei tarpeen tavaraa hankkia.
Onneen ei edes tarvita pankkia."

"On ilon aika jokaiselle puskalle,
kun maa käy syksyllä ruskalle"

"Ihmiset tahtovat kaikenlaista,
vieraita tavaroita vieraista maista.
Pian ovat kaapit täynnä kamaa.
Elämä kuitenkin yhtä ja samaa.
Iloon ei tarpeen tavaraa hankkia.
Onneen ei edes tarvita pankkia."
oliko se nalle vai oliko se Heikki?"
Runot Uppo-Nallen/ Elina Karjalainen
sunnuntai 4. lokakuuta 2009
sunnuntai 27. syyskuuta 2009
Sinkkuelämää kosteikossa
Mushrooms again

Sinkkuelämää kosteikossa. Musta torvisieni on aromin antaja, maun kirvoittaja - kaunis ja harvoin silmälle sattuva. Keitossa hyvä kaveri suppilovahveroille.
http://en.wikipedia.org/wiki/Craterellus

Punainen kärpässieni on kavalan kaunis, mutta myrkyllinen. Ehkäpä tunnetuin sienilajimme. Sitä voi katsella, mutta poimia ei saa.
Beautiful but poisonous.
http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_muscaria

No mutta ... mikäs siellä pilkistää. Ja tuolla ... ja tuolla ... kengänkin alla. Hyvälle suppilovahveropaikalle kun osuu, niin kori on täynnä tuossa tuokiossa. Näitä sieniä on tänä(kin) vuonna enemmän kuin tarpeeksi. Kasvupaikalleen (ja poimijalleen) uskollisena niitä löytää vuosi vuodelta samoilta alueilta. Muutama kourallinen hirvipataan - se on siinä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cantharellus_tubaeformis


Sinkkuelämää kosteikossa. Musta torvisieni on aromin antaja, maun kirvoittaja - kaunis ja harvoin silmälle sattuva. Keitossa hyvä kaveri suppilovahveroille.
http://en.wikipedia.org/wiki/Craterellus

Punainen kärpässieni on kavalan kaunis, mutta myrkyllinen. Ehkäpä tunnetuin sienilajimme. Sitä voi katsella, mutta poimia ei saa.
Beautiful but poisonous.
http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_muscaria

No mutta ... mikäs siellä pilkistää. Ja tuolla ... ja tuolla ... kengänkin alla. Hyvälle suppilovahveropaikalle kun osuu, niin kori on täynnä tuossa tuokiossa. Näitä sieniä on tänä(kin) vuonna enemmän kuin tarpeeksi. Kasvupaikalleen (ja poimijalleen) uskollisena niitä löytää vuosi vuodelta samoilta alueilta. Muutama kourallinen hirvipataan - se on siinä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cantharellus_tubaeformis

Tilaa:
Blogitekstit (Atom)





